خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 10:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

غرب نمی‌تواند مانع برچیده شدن تحریم موشکی ایران شود

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: موضع گیری‌های رسانه‌ای در خصوص ظرفیت‌های موشکی جمهوری اسلامی، دامن زدن به ایران هراسی است زیرا غربی‌ها می‌دانند که نمی‌توانند مانع برچیده شدن تحریم در این عرصه شوند.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص هراس نماینده‌های مجلس سنای آمریکا از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه موشکی ایران طی روزهای آتی، گفت: جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات برجام، تعهداتی را بر عهده گرفت و در این راستا همه تعهداتش را عملیاتی کرد.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع محدودیت های حوزه موشکی بر اساس گذشت مدت زمان هشت سال، یکی از مفاد توافقنامه برجام بوده است، اظهار کرد: اکنون زمان برطرف شدن این تحریم رسیده لذا غربی ها نمی توانند مانع اجرایی شدن آن شوند.



وی در این راستا، ادامه داد: اروپایی ها و آمریکا متاسفانه بارها نشان داده اند که به تعهدات بین المللی خود پایبند نیستند و بر این اساس مشاهده می شود که تروئیکای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که قصد ندارد این تحریم ها را برطرف کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اروپایی ها و آمریکا با موضع گیری های رسانه ای در خصوص ظرفیت های موشکی جمهوری اسلامی، درصدد دامن زدن به ایران هراسی هستند، افزود: آنها با بهانه تراشی می‌خواهند افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهند و توان دفاعی صلح آمیز ایران را به مسائلی همچون تسلیحات هسته ای گره بزنند.



رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بدون شک اروپایی‌ها می‌دانند که نمی‌توانند مانع رفع محدودیت های حوزه موشک های بالستیک ایران شوند و بر این اساس مشاهده می شود که نمایندگان سنای آمریکا تاکید بر درخواست صدور قطعنامه از سوی اروپا در شورای امنیت کرده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار